Help

Vacature: 

Operations Manager (fulltime)

Bedrijf:    Van Ommen B.V. in Beekbergen
Branche: Internationaal technische import- & groothandel in verspanende gereedschappen
Dienstverband: 40 uur per week, bij goed functioneren uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd

Enthousiaste medewerkers, tevreden klanten en resultaten die er niet om liegen. Kun jij je vinden in deze doelstelling en ben jij hard op de feiten maar zachter op de relaties? Lees dan snel verder.

Van Ommen bv
Van Ommen bv (50+ fte, Beekbergen) is een toonaangevende internationale technische importeur en groothandel voor de metaalsector, met een uniek specialisme in verspanende spangereedschappen. Met een 'state of the art' IT omgeving, richt de onderneming zich op de professionele markt en levert haar producten uit via een internationaal netwerk van dealers. Als specialist onderscheidt Van Ommen bv zich door een hoog serviceniveau. Zo wordt 98.5% van de bestellingen uit het ruim 25.000 artikelen sterke assortiment, op dezelfde dag van bestellen, uitgeleverd. Achterliggend zijn een sterke integratie en ICT sturing van de supply chain en business processen.

Digitale transformatie
Om in het digitale tijdperk toonaangevend in onze serviceverlening te blijven, heeft Van Ommen bv geïnvesteerd in cloud systemen. We werken o.a. met de Microsoft D365 producten, CE en Office Sharepoint en gaan per 1-1-2020 live met Microsoft UO. Overige geïntegreerde pakketten zijn o.a. SLIM4, Maas WMS, AXtension Shipping Connect en Transsmart, Perfion, vendorrating en een zeer moderne E-commerce omgeving die mede als Ordering Management Systeem werkt.
Operations Manager
In de rol van operations manager leid, organiseer en regisseer jij op MT niveau in het hart van onze organisatie met de focus op Inkoop, Magazijn, ICT en Incident & Change management.
 
Je bent verantwoordelijk voor de logistieke keten en bijbehorende processen die beginnen bij inkoop en eindigen bij de levering aan de klant. Omdat de Supply Chain existentieel leunt op automatisering, zijn ook de ICT activiteiten op bedrijfsbreed niveau bij jou ondergebracht. Het supply chain management begint bij inkoop waar jij toeziet op de borging van relaties met de leveranciers en de continuïteit en kwaliteit van de levering. Aansluitend in de keten stuur en superviseer je, via de teamleider van het magazijn, de ontvangst en opslag van goederen, het beheer van de voorraad en de afhandeling van orders tot en met het transport naar de klant. Ten slotte regisseer je vaak ondersteunend maar ook sturend aan het primaire proces, de inzet van ICT-middelen inclusief het incident & change management. In totaal geef je, via de lijnmanagers voor Inkoop, Magazijn, ICT en Incident & Change, sturing aan een personele organisatie van circa 20 medewerkers.
 
Concrete werkzaamheden:

  • aansturen en optimaliseren van de dagelijkse bedrijfsvoering op het gebied van Supply Chain, Warehousing, ICT en Incident & Change
  • vaststellen van de doelstellingen (in samenwerking met de directie)
  • supplier, resources en voorraad management
  • opstellen van jaarplannen
  • sturen op KPI's en het realiseren en bewaken van hoge kwaliteitsnormen
  • leiden van verbeter- en veranderprocessen
  • budgettering en capaciteitsplanning
  • facilitair beheer
  • rapporteren aan de Algemeen Directeur

Wij bieden:

  • een 'state of the art' ICT omgeving
  • een collegiale, informele en prestatiegerichte omgeving
  • een marktconform salaris gebaseerd op de CAO Technische Groothandel
  • 13e maand en vergoeding van je reiskosten
  • een Surface en IPhone
  • alle ruimte om je verder te ontwikkelen

Onze ideale kandidaat heeft:

  • een afgeronde HBO of WO opleiding in een relevante richting zoals bijv. Operations & Supply Chain Management of Bedrijfskundig
  • 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie, bij voorkeur in een technische omgeving
  • sterke affiniteit met ICT
  • een sterke persoonlijkheid met goede sociale en communicatieve vaardigheden en weet op overtuigende wijze te communiceren op verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie
  • de vaardigheid om te denken in processen i.c.m. een scherp oog voor efficiency
  • de vaardigheid om te acteren op stuurinformatie en is in staat om pro actief te handelen
  • goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • uitstekend analytisch inzicht 
  • overige aantoonbare competenties als besluitvaardigheid, klantgerichtheid, stressbestendigheid, pro actief en probleemoplossend


Interesse in Operations Manager?
Wij ontvangen graag je sollicitatiebrief voorzien van CV voor 31-03-2020 t.a.v. Marieke Tijink op m.tijink@vanommen.nl. Een twee- tot drietal sollicitatiegesprekken, een Persoonlijk Profiel Analyse (PPA) én een assessment maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. Voor eventuele vragen kun je tevens bij Marieke terecht op telefoonnummer 055-5067623 (aanwezig op dins-, woens, en donderdagen).
 
 
 
 
 
 

Meld u aan als klant

  • 98.5% uit voorraad leverbaar
  • Live voorraad controleren
  • Voor 19:00u besteld, dezelfde dag verstuurd!
  • U kunt ons nog tot 18:00u bereiken

Heeft u nog vragen?
Bel ons tijdens kantooruren (08:00 - 18:00)

Van Ommen B.V.
Voorste Kerkweg 4
7361 ET Beekbergen
Postbus 28
T: +31 (0) 55 506 76 00
E: verkoop@vanommen.nl