FAQ - Veel gestelde vragen

Onderstaande vragen worden ons vaak gesteld. We hebben de antwoorden opgeschreven; hopelijk helpen ze u verder.

vraag Waar vind ik de voorraad en de prijs van een product? vraag Wat is de levertijd van een product?
vraag Welke verzendwijzen zijn er en wat zijn de kosten? vraag Kan ik mijn bestelling afhalen?
vraag Hoe kan ik een product retour aanbieden? vraag Waar kan ik de status van mijn order terugvinden?
vraag Hoe kan ik garantie aanvragen of een product ter reparatie aanmelden? vraag Waar vind ik technische informatie?
vraag Ik heb een vraag over een factuur, waar kan ik deze stellen?  




Waar vind ik de voorraad en de prijs van een product?

U kunt onze voorraden raadplegen door middel van de online voorraad-check. Aan de rechterzijde in de zwarte menubalk voert u het artikelnummer en het gewenste aantal in.
Op de pagina van het product kunt u zien of het door u gewenste aantal beschikbaar is. Op die pagina staat dan tevens de bruto verkoopprijs van het product vermeld. Uw nettoprijs ziet u wanneer u ingelogd bent. Op het overzicht van uw bestellijst ziet u uw korting en de nettoprijs.



Wat is de levertijd van een product?

Vandaag besteld is morgen in huis. Wanneer u zorgt dat wij uw bestelling voor 16.00 uur ontvangen, verzenden wij deze dezelfde dag. Meer dan 98,5% van de bestellingen wordt dezelfde dag verzonden. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat het niet lukt. Uiteraard informeren wij u dan onmiddellijk.

Bij de bestelling van lintzagen moet u rekening houden met 1 extra dag levertijd. Wij maken uw lintzagen voor u op maat op de eerste werkdag nadat u uw bestelling geplaatst heeft. We verzenden de lintzagen op de dag van productie. Dus ook maatwerk lintzagen heeft u met 2 werkdagen in huis.



Welke verzendwijzen zijn er en wat zijn de kosten?

De verzendwijze is afhankelijk van het gewicht van uw order. Orders lichter dan 250 gram worden met briefpost (in een beschermende envelop) verzonden. Wanneer de order 250 gram of meer weegt, wordt de order met een pakketdienst verstuurd. Een pakket is traceerbaar, briefpost helaas niet. Wilt u uw pakket traceerbaar laten versturen, ook wanneer het minder dan 250 gram weegt? Laat dit dan weten aan onze binnendienst.

De verzendkosten bedragen voor zowel Nederland als voor België € 7,50 Excl. BTW. Wanneer uw orderbedrag € 250,- Excl. BTW of meer bedraagt, betaalt u geen verzendkosten.
Wanneer u uw pakket afgeleverd wilt hebben op een ander adres dan uw eigen (bijvoorbeeld direct bij uw klant), dan kost dat € 2,50 Excl. BTW extra. Wij verzenden het pakket dan met een neutrale pakbon (zonder ons logo, uw firma wordt vermeld als afzender).

Wilt u weten of er nog andere verzendmogelijkheden zijn? Neemt u contact op met de verkoop afdeling; zij kunnen u informeren.



Kan ik mijn bestelling afhalen?

Ja, u kunt uw bestelling bij ons komen (of laten) afhalen. Zorgt u er voor dat wij uw bestelling in ons bezit hebben minimaal een uur voordat u (of uw klant) de bestelling komt afhalen. Vermeld duidelijk dat de bestelling wordt afgehaald en wie de bestelling komt afhalen.
Afhalen is mogelijk op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur.



Hoe kan ik een product retour aanbieden?

Aanmelden van retouren kan op de servicepagina door middel van het contactformulier. Selecteer bij de vraag “Hoe kunnen wij u helpen” de optie “Ik wil producten terugsturen”.
Om uw retouraanvraag of garantieclaim in behandeling te kunnen nemen moet u het formulier op de site volledig invullen. Bij uw retourzending of garantieclaim stuurt u altijd een kopie van het ingevulde retourformulier (u krijgt automatisch een kopie gemaild) en een kopie van onze pakbon of factuur mee. Geef bij een garantieclaim duidelijk aan waarom het volgens u onder garantie valt. De ophaalservice geldt voor Nederland en België.

De belangrijkste voorwaarden voor retouren:
  • De periode voor een retourzending is maximaal 90 dagen na aankoop van de producten.
  • Het minimumbedrag voor retourzendingen is € 50,00 excl. BTW
  • Het product dient ongebruikt te zijn en in de originele, onbeschadigde en stickervrije verpakking te zitten.
  • Kijk voor alle voorwaarden onderaan op de servicepagina.




Hoe kan ik garantie aanvragen of een product ter reparatie aanmelden?

Op dezelfde manier als waarop u een retouraanvraag doet, kunt u een garantie aanmelden. Ook wanneer het product ter reparatie wordt aangeboden. Kijk voor de volledige uitleg bij het antwoord op de vraag ‘Hoe kan ik een product retour aanbieden?’.



Waar kan ik de status van mijn order terugvinden?

Op het moment dat we uw order ontvangen en ingevoerd hebben, wordt er automatisch een orderbevestiging gegenereerd. Aan de hand daarvan kunt u uw order controleren. Op de bevestiging staat per product de verwachte verzenddatum vermeld. De bevestiging wordt naar het door u opgegeven e-mailadres verstuurd.
Uw bestelling wordt dezelfde dag verzonden, wanneer u voor 16.00 uur heeft besteld en de voorraad voldoende is. Mocht het pakket voorzien zijn van een barcode, dan wordt de Track & Trace link ’s avonds na 20.00 uur op hetzelfde e-mailadres aangeboden.



Waar vind ik technische informatie?

Op de pagina Test & Trainingcenter bieden we u technische informatie aan. We geven antwoord op verspaningsvragen en bieden u technische informatie over onze producten aan. Mocht u de gewenste informatie er niet tussen staan, dan kunt u contact opnemen met een van onze technisch adviseurs. U kunt uw vraag mailen naar ttc@vanommen.nl of telefonisch stellen door te bellen naar +31 (0) 55 - 506 7610 (TTC direct).



Ik heb een vraag over een factuur, waar kan ik deze stellen?

Wanneer u een vraag heeft over een factuur, dan kunt u deze stellen aan de afdeling administratie. Per email administratie@vanommen.nl of door te bellen naar +31 (0) 55 - 506 7650 (administratie direct).